Szkolenia z wystąpień publicznych.

Kolejna metoda to metafory. Metafory polegają na ukazaniu jakiejś kwestji, zjawiska lub postaci w kategoriach innej. Są łatwo przejmowane przez rozum człowieka, dlatego są tak bardzo skuteczne. Co znaczące, ludzie słysząc wprowadzenie do metafory (słowa: „To jest tak, jak z….”), bezwiednie otrzymują stan skierowany na ich przyjęcie. Jest to związane ze skojarzeniem z dzieciństwa, kiedy ubóstwiali słuchać opowiadania, baśnie i bajki. Wielu osób uważa, że wystąpienie publiczne ma miejsce wtedy, gdy przemawiający wychodzi przed kolosalny tłum ludzi i wygłasza przemowę. Jednak w realności, nie jest to jedyna sytuacja nazywana wystąpieniem publicznym. Nie trzeba być oratorem aby występować publicznie. Kolejna metoda wykorzystywana przez najważniejszych mówców to tak zwane zagnieżdzone pętle. Opierają się na tym, że opowiadając historię, zatrzymamy je w najciekawszym momencie po to, aby wrócić w przyszłości. Najlepiej otworzyć takie opowiadanie na początku wystąpienia i zamknąć na koniec. Pomocniczo powinno się wplatać pętle w środek prezentacji. Nawracając do przedmiotu, nie wiem jak często kontaktujesz się z ludźmi i jakiej okazałości są grupy, do których przemawiasz. Niemniej jednak twierdzę, że powinno się wyszkolić się występowania w taki sposób, aby słuchacze z chęcią Ciebie słuchali. Są na to proste sposoby. Niektóre z nich potrzebują szkolenia, inne powinieneś używać od teraz!

Wystąpienia publiczne – szkolenie Warszawa

Rozpoczynając rozmowę lub prezentację, ważne jest aby przyciągnąć uwagę słuchacza. Objaśnij mu, po co ma Ciebie słuchać, dlaczego na tym skorzysta, co dzięki temu uzyska, co on będzie z tego miał?Jeśli zaciekawisz odbiorców, to zdobędziesz ich uwagę. Niestety gros pedagogów, czy to nauczycieli w szkole, czy wykładowców na uniwesytetach – nie robi tego. Poniektórzy naświetlają tylko plan wystąpienia, a inni przechodzą do rozwinięcia. Następnym etapem jest umotywowanie, o czym będziemy rozmawiać. Dopiero wtedy przechodzimy do paragrafu: JAK, czyli do zawartości przekazu. Ostatnim paragrafem powinno być stwierdzenie, co jeszcze mogę zyskać, poznając ustalony przedmiot. Większość dobrych mówców skupia się najbardziej na pierwszym etapie, oraz pamięta o ostatnim. Jeśli umiesz zasadnicze prawa utrwalania, to wiesz, że najlepiej zapamiętujemy to co jest na wstępie i to co jest na końcu.Dlatego najistotniejszy jest introdukcja oraz zwieńczenie.Wskazane jest też podczas rozwinięcia (czyli to, co w środku wystąpienia publicznego i co trwa najdłużej) w celu podtrzymania uwagi wracać do pytania: Po co?